zondag 18 september 2016

Mantel Zsazsa Lillestoff / Susalabim

De mantel Zsazsa hield ik al een tijdje in de gaten. Toen ik hem voor het eerst tegenkwam bij Lillestoff, was het patroon nog niet te koop. Dus ik wachtte geduldig af.

Toen het patroon te koop was kocht ik hem meteen via Lillestoff, omdat hij in Nederland nergens te koop was.
Ik bestelde ook meteen wat mooie tricots mee bij Lillestoff (i.v.m. de hoge verzendkosten naar Nederland).

When I saw the Zsazsa mantel, I immediately wanted to buy the pattern. But it wasn't available yet. When it was available, I bought it at Lillestoff. I also ordered some jersey from Lillestoff to make this vest.

Maar ik had gewoon iets langer moeten wachten, want het patroon is nu in Nederland ook te koop bij Joyfits en Sew Natural. 

Mijn Zsazsa vest is eigenlijk al bijna 2 weken klaar, maar het was te warm om foto's te maken van zo'n vest.
Vandaag is het dan eindelijk gebeurd.

 I had finished this vest almost 2 weeks ago, but because of the warm weather, we didn't make pictures yet. Untill today.


Om het patchwork effect te krijgen moet je eerst allemaal stroken stof snijden (of knippen) en deze met de lockmachine aan elkaar naaien, zodat je één grote lap krijgt.
Uit deze grote lap knip je alle patroondelen. Ik kon het rugpand en de twee voorpanden (maat 42) naast elkaar leggen, zodat het patroon netjes doorloopt.

You have to cut stripes of fabric and sew them together with the serger, to create this patchwork effect. The pattern is written in German, so you might have to see this video about how to create the patchwork effect and how to sew the vest. 

De mouwen knipte ik uit het andere deel. In deze video kun je zien hoe je zo'n patchwork lap maakt en hoe je het vest naait.
Het patroon is Duitstalig, dus het is misschien wel handig om die video erbij te gebruiken.


Het vest heeft nu nog geen sluiting, maar ik kocht deze week een 'houtje-touwtje-sluiting', deze wil ik er nog op naaien.



Ik hield nog een stuk van de patchworklap over, zodat ik nog een voorpand en twee mouwen voor een longsleeve kon knippen. Het rugpand van de longsleeve maakte ik met effen petrol tricot.

I had enough left of the patchwork, so I could cut the sleeves and the front of this longsleeve shirt. The back is just one colour: petrol. 





3 opmerkingen:

  1. Leuk setje. Wat een kleureffect en genaden aan de buitenkant is een erg leuk idee en geeft het een bijzonder effect.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...