woensdag 23 november 2016

9 boxershorts


Ik ben zo iemand die echt alle stofrestjes bewaard. Ik heb dus veel bakken met stof. Mooie tricots (vooral de dure biologische) vind ik zonde om weg te gooien. Je kunt er vaak nog wel een babymutsje (kraamcadeau) of onderbroek van naaien.

Deze week dook ik in mijn tricotbak en begon ik met het knippen van de patroondelen voor boxershorts voor Koen.

Toen ik 9 broeken had geknipt, besloot ik maar te stoppen met knippen; want ze moesten ook nog allemaal in elkaar gezet worden. Mijn bak met tricotrestjes lijkt echter nog niet geslonken, maar meer dan 9 onderbroeken heeft Koen echt niet nodig (en Luuk heeft voorlopig ook nog wel genoeg).

Gisteravond heb ik de broeken in serie in elkaar gezet. Eerst lockte ik ze met de lockmachine in elkaar. Daarna zette ik met de naaimachine het elastiek eraan. En daarna kwam het vervelendste klusje: de pijpjes omzomen met de tweelingnaald.

Het originele patroon geeft aan om boordstof te gebruiken voor de pijpjes. Maar ik las volgens mij een keer op de blog van Sew Natural/by Miekk dat dat niet zo fijn was. Dus ik heb de broekjes nooit met boordstof gemaakt. 

Het elastiek komt van MaMarieke. En het patroon is van VanKatoen.
Bijpassende hemden moet ik nog naaien. Ik denk dat dat maar effen/neutrale hemden moeten worden, anders wordt het zo'n druk geheel. De restjes waren te klein om nog hemden van te knippen, dus bijpassende hemden kan ik sowieso niet maken. 


In mijn andere blogje van vandaag schreef ik al over de uitdaging om dit jaar 10 kledingstukken te naaien. Met mijn andere naaisels zou ik nu dus uitkomen op 11 kledingstukken. Maar een onderbroek is natuurlijk niet zoveel werk als het naaien van een trui. Dus beloof ik dat er nog meer kledingstukken aankomen dit jaar.
Er staan sowieso nog op de planning: meerdere winterjassen, hoodies, kraamcadeau, hemden (ondergoed), muts.

6 opmerkingen:

  1. Mooie boxers. Dit patroon is ook hier bij zoonlief een favoriet en heerlijk voor restjes.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk geworden! Ik heb me voorlopig niet aan boxers gewaagd al ligt het patroon wel klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Hoe gebruik ik mijn restjes tricot ook voor boxershorts en 'marcellekes' zoals wij ze noemen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze leuk....misschien ook iets voor onze kleinzoons. Ik zal ze eens laten zien!

    Ik bewaar ook alle restjes stof! Erg he!

    Groetjes Thea♥

    Crea by Thea

    BeantwoordenVerwijderen