zaterdag 10 december 2016

6 Miro hoodies


 It's that time of the year again: hoodie time! :) Ik naaide er 6 deze week. Na het naaien van twee winterjassen wilde ik even wat makkelijke projecten. En hoodies naai je zo in elkaar. Zo kon ik even een stapeltje stof wegwerken.

Mijn zonen houden van hoodies. Ik maakte er een paar van (summer)sweat en een paar van tricot.

Laatst won ik een give away bij Woohoo en ik mocht 1 meter stof uitzoeken bij Droomstoffen (bedankt!).
Ik koos de blauwe paw patrol stof. En ik bestelde er ook nog een groene paw patrol stof bij. Ik had nog nooit een stofje gekocht met zulke commerciële figuren erop. Ik houd niet zo van kleding met tv-figuren / Disney, etc. erop. Maar de jongens vinden het wel geweldig. Dus ik ging een keer overstag (nou ja twee keer, want ik kocht laatst ook nog een stofje met hotwheels erop).

Van de beide stoffen naaide ik een hoodie. Er is nog een stuk over, dat worden waarschijnlijk pyjama's.

De blauwe is voor Koen en de groene voor Luuk.



Het originele patroon van de Miro hoodie heeft een voorzak die iets rond loopt en maar 1 ingang heeft. Meestal maak ik twee zakingangen. Maar bij deze groene heb ik de zak ook nog eens recht gemaakt, om te kijken hoe dat staat. Ik denk dat ik het mooier vind als het een beetje rond loopt.

Het patroon valt trouwens wel erg lang. Misschien dat ik het een volgende keer iets inkort.



Deze bruine is voor Koen. Die past mooi bij zijn vossenjas. Ik kocht deze stof voor de voering van de jas, maar ik zorgde ervoor dat ik genoeg kocht voor nog een trui. Ik kon geen gewone hoodie eruit knippen, maar het moest een hoodie zijn met een voorpand in twee delen, en dat is deze Miro Hoodie van Worawo.

Deze zebra summersweat trui is voor Luuk. Het is een heerlijk stofje en ik vind de kleuren zo mooi. Ik had nog een restje boordstof liggen dat exact de kleur van de zebra's had, dus dat gebruikte ik voor de zakken.

De apenstof is ook een summersweat uit dezelfde serie (denk ik) als de zebrastof. Ik kocht het bij Stoffmarktonline. Beide stoffen zijn er in verschillende kleuren. En eigenlijk zijn alle kleurencombinaties wel mooi...


En nog een hele simpele hoodie voor mijzelf. Een blauwe sweatstof dat mijn moeder vond bij de kringloop. Ze gaf mij laatst een hele stapel blauwe sweatstoffen, dus ik kan even vooruit. In de capuchon zit een restje bloementricot dat ik over had van een jurk en een shirt.
Misschien moet ik er nog een afbeelding op strijken van flex of flock, want nu is het wel heel saai. Maar het is een ideale thuis/bankhang-trui :)



Voor de 'naai-uitdaging' om dit jaar nog 10 kledingstukken te naaien, zit ik nu dus op 18 kledingstukken. Eigenlijk op 19 (maar dat is een kraamcadeautje voor een neefje dat binnenkort geboren wordt). 

7 opmerkingen:

  1. Amai zo ijverig bezig geweest!Dat krijg ik nooit klaar op één week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik knipte er steeds twee en zette het dan in elkaar. Met de lockmachine gaat dat snel. Twee of drie per avond lukt dan wel (als de stof al geknipt is).

      Verwijderen
  2. Wow 6 van 1 patroon, dat is goed gebruik! Leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat een productie! Heb je de tel nog bij gehouden? Tof geworden en die knullen zullen blij zijn met de print... en jij ach dan kijk je eens een andere kant op ;). Kunnen ze ook nog kattekwaad uit halen ;). Inderdaad misschien nog ff een flexje of flockje op je eigen shirt of ergens nog een stikseltje. Al kan het zo ook hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb weer even 'geteld' voor de naai uitdaging. Er komt nog een hoodie bij waarschijnlijk voor een verjaardag komende week.

      Verwijderen
  4. Knap gedaan en die Paw Patrol hoodies zullen je zonen inderdaad wel geweldig vinden. Ik vind alle stofjes mooi, we hebben zo wel wat dezelfde smaak denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die paw control hoodies vallen vast in de smaak. Zoonlief is er hier ook gek op.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...