zondag 30 april 2017

Overslagjurk



Dit was ongeveer de jurk die ik in gedachten had toen ik de stof zag. Op Pinterest heb ik allemaal jurken van King Louie en Tante Betsy gepind, ik hou wel van die stijl.

Het juiste patroon had ik echter niet. Ik had wel het patroon van de burda7828, maar ik herinnerde mij dat die niet heel goed viel bij mij.

Dus besloot ik om een ander patroon als basis te nemen. De Lady Skater dress zit wel goed bij mij. Dus gebruikte ik het bovenlijfje van dat patroon. Ik tekende de overslag ongeveer volgens deze methode.  Alleen ik liet de overslag niet helemaal tot in de zijnaad lopen.

Ik voegde nog een tailleband toe voor wat contrast en ik tekende er een A-lijn rok bij.

Eigenlijk was het de bedoeling om eerst een proefversie te maken, maar ik wilde toch graag met deze stof aan de slag (stom stom stom...).

En omdat ik vandaag wat tijd had om te naaien, heb ik hem meteen gemaakt. Net na het avondeten heb ik hem gepast voor de foto (volle buik....).

En aaaah de overslag valt te laag en één pand valt open. Dus ik moet hem nog wat veranderen.... Maar ik had helaas alle naden doorgestikt, dus het zal nog een vervelend tornklusje worden.

Ik had wel meerdere stoffen gekocht, voor meer van deze jurken. Dus ik ga eerst het patroon weer aanpassen, dan toch maar een proefjurk maken. En dáárna pas mijn andere twee mooie stoffen gebruiken.

EDIT:

Op de eerste foto leek de jurk echt heel leuk, maar helaas valt het voorpand behoorlijk open. Ik heb inmiddels het patroon aangepast en vanavond een nieuwe jurk genaaid van een andere stof. Nu zit het veel beter van voren.
Nu twijfel ik of ik van deze jurk een rok ga maken, of dat ik een nieuw bovenlijfje ga naaien.

Hier een foto van hoe het open valt




10 opmerkingen:

  1. Nou, zo met een topje er onder, goed te doen. Hij is leuk, staat je goed. Ik zou tekenen voor zo'n figuurtje. Ik zou dan ook zo'n jurk naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Vorig jaar wat ik 5 kilo afgevallen, maar dat zit er weer aan. En dan vooral op m'n buik en heupen, daar ben ik zelf niet zo blij mee, vandaar.

      Verwijderen
  2. Ik vind het geheel wel geslaagd. Het openvallend pand kan ik op de foto niet beoordelen, maar op de foto het is wel draagbaar met een topje.
    Moedig dat je zo je eigen ding probeert te ontwerpen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een foto toegevoegd van het openvallende pand.

      Verwijderen
  3. Super tof deze jurk! ! Ik zie ook niets van het openvallende pand. Misschien wat knijpen? Ben benieuwd naar de volgende. Ohhh en ik ben mijn patroon vd ladyskaterdress kwijt.. met alle aanpassingen die ik gedaan had. Baal er zo enorm van :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat jammer!!
      Ik heb nu een foto toegevoegd van het openvallende voorpand. Het is echt alleen het linkerpand. Misschien heb ik aan dat stuk ook het elastische sierbandje minder strak eraan gezet of zo. Misschien kan ik dat voorpand nog een beetje strakker maken (met wat smokkelwerk aan de binnenkant, zonder te tornen)

      Verwijderen
  4. Mooie jurk. Gaaf stofje ervoor. Ik heb aardig wat Tante Betsy's in de kast en helemaal goed nagemaakt krijg ik ze ook niet. Maar aanhouder wint. Toch? Ik zou voor een rokje gaan. Dat geeft snel resultaat, en kun je vervolgens aan de slag met de proefjurk. Dat motiveert waarschijnlijk beter dan tornen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag dat je het al opgelost hebt in een volgend project. Tof dat je zo eerlijk bent en het niet verdoezeld voor de foto's.
    Sowieso ook een knap kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie jurk! En de stof! Mag ik vragen waar de stof vandaan is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! www.stoffmarktonline.de (klik op NL vlag en je hebt de Nederlandse site). De stof is er in drie kleurstellingen (ik heb ze inmiddels allemaal besteld...)

      Verwijderen