zondag 14 mei 2017

Me made may week 2

Hier is het overzicht van de tweede week van 'Me made may'.
Ik droeg iedere dag weer één of meerdere zelfgemaakte kledingstukken.



De eerste week droeg ik deze eerste twee kledingstukken ook al een keer. 



Het derde kledingstuk is dit patchwork shirt. Ik naaide allemaal strookjes tricot aan elkaar met de locknaad aan de buitenkant. Daarna heb ik alle locknaden naar beneden gestreken en de patroondelen uitgeknipt. (dit shirt maakte ik vorig jaar).


Het vierde kledingstuk is de overslagjurk die ik laatst naaide. De overslag viel iets naar. Bij het linkervoorpand heb ik onder het rechtervoorpand een stukje dubbel gestikt, waardoor het voorpand nu minder open valt. Met een hemdje eronder kan het prima. 


Deze longsleeve naaide ik ook vorig jaar. Ik vind het nog steeds een erg leuke stof. 


Deze stippenjurk heb ik laatst gemaakt en ik vind hem enorm leuk geworden. De strijkapplicatie maakt het helemaal af. 

Deze dag droeg ik maar liefst 5 zelfgemaakte items:
1. Stippenjurk
2. Stippen spaghetti top
3 stippen onderbroek
4 cirkelsjaal
5 Susanne Cardigan



En vandaag een longsleeve die ik ook vorig jaar naaide. 


5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk overzicht weer! Ik ben fan van die met de blauwe bloemetjes. Die print blijf ik gewoon gewéldig mooi vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt. Ik vind de stof ook mooi (daarom kocht ik hem in meerdere tinten). De kwaliteit is helaas niet zo best. Na twee keer wassen pluist het al wat. Het was ook geen dure stof, maar er is ook goedkope tricot waarvan de kwaliteit wel goed is. Deze helaas niet.

      Verwijderen
  2. Zo tof dat jij je elke dag in iets eigen genaaids kan steken! Super om te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) Begin 2016 ben ik begonnen met geen kleding meer te kopen. En dat wat ik zelf kan maken, gewoon zelf maken.
      Maar ik heb een paar keer 'vals' gespeeld, ik kocht 2 spijkerbroeken, een longsleeve en een winterjas (en een badpak en bh's en sokken, maar die kan ik niet zelf maken).

      Verwijderen
  3. Goed bezig!Ik merk bij mezelf dat ik vaker zelf gemaakte kleren aan heb dan gekochte.Of in combinatie want een jeans zie ik mezelf niet maken.

    BeantwoordenVerwijderen