maandag 1 mei 2017

Overslagjurk en Me Made May


Gisteren liet ik jullie mijn eerste versie van een overslagjurk zien. Alleen deze was iets te laag bij de overslag, waardoor dit open viel.
Meteen paste ik het patroon aan en maakte een nieuwe versie. Met het minst mooie stofje dat ik gekocht had. (maar nu hij klaar is vind ik het stofje toch wel erg leuk).

Ik kocht 1,5 meter, dus ik kon er geen lange mouwen jurk van maken. Maar met deze bolero erbij kan het nu prima aan.


Op het laatste moment besloot ik toch mee te doen aan Me Made May 2017. Ik ga proberen om gedurende de maand mei iedere dag een zelfgemaakt kledingstuk te dragen (hemdjes en onderbroeken tel ik niet mee). Verder ga ik deze maand een aantal kledingstukken voor mijzelf naaien.
Ik zal proberen om iedere dag een foto te plaatsen op Instagram én ik zal één keer per week een weekoverzicht met foto's bloggen.



Hier een korte uitleg van de bedenker van Me Made May:

Me made may is a challenge designed to encourage people who sew/knit/crochet/refashion/upcycle garments for themselves to wear and love them more. The me-made and self-stitched challenges have been taking place for eight years now and they work on both a personal and community level. The participants decide the specifics of their own challenge, so that the month is appropriate and challenging for them (more on this below). For example, a very common pledge is for a participant to aim to wear one self-stitched or refashioned garment each day for the duration of May 2017. Some participants choose to document their challenge photographically (though this is in no way compulsory for taking part) and share them with other participants.

6 opmerkingen:

  1. Succes met je uitdaging! Ik probeer ook zoveel mogelijk zelf te maken maar bvb een jeans zie ik niet zitten maar naar de zomer toe wil ik toch nog een of twee kleedjes maken ;) Rokjes heb ik al veel zelf gemaakte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Een jeans heb ik al vier keer gemaakt. Waarvan er twee goed zaten. Eén was per ongeluk niet in stretch jeans (en dat moest wel met dat patroon), dus paste niet. En de vierde is bijna af.
      Ik had al veel Cisses voor de jongens gemaakt, dus een spijkerbroek voor mijzelf valt dan best mee.

      Rokjes heb ik weer nauwelijks voor mijzelf gemaakt.

      Verwijderen
  2. Ik vind het anders een heel mooi stofje! Les gouts et les couleurs ;)
    Knap maaksel. Het staat je ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Inmiddels vind ik het stofje ook best mooi. Het was vrij goedkoop, dus ik dacht ik koop dat als proefstofje

      Verwijderen
  3. Wow elke dag iets zelfgemaakt ... Respect dat je dat wil proberen.
    Dat zou hier echt niet lukken. 2 rokken en verder kom ik niet. Dochterlief kan wel elke dag iets zelfgemaakt aan als ze dat zou willen, maar tot selfish sewing komt ik echt veel te weinig. Ik durf niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vorig jaar heb ik een aardige inhaalslag gemaakt met kleding voor mijzelf. Mijn kinderen lopen dagelijks in zelfgemaakte kleding, en ik ook steeds meer.

      Verwijderen