Tutorials

Tutorial knijperschort

Tutorial knijperschort

Tutorial onderbroek

tutorial

Screenprinting

Tutorial wasbare billendoekjes maken

Tutorial omslagdoek maken

Tutorial spuugdoekje pimpen

Tutorial lampenkaphoes naaien

Tutorial halsband maken 

Tutorial borduur-je-muursticker
Tutorial

Tutorial wasbare pocket luier

Wasbare luier tutorial

http://stipjesendatjes.blogspot.nl/2013/12/tutorial-wasbare-pocket-luier.html

Tutorial glazen potjes decoreren met stof en lint

Tutorial colsjaal haken

Je hebt nodig:
-Verschillende kleuren garen (ik gebruikte er 4)
-Een haaknaald (ik heb nummer 5 gebruikt, maar je kunt zelf kiezen)
-Een stopnaald om de draadjes weg te werken.
-Een schaar

Toer 1:
Haak een ketting van lossen zo lang als je de col wilt hebben. Sluit deze toer met een halve vaste. (vanaf nu haak je allemaal toeren, die je steeds weer sluit met een halve vaste).

Toer 2:
Haak 3 lossen (is eerste stokje) en haak vervolgens in iedere losse van de eerste toer een stokje. Sluit deze toer met een halve vaste en hecht af.

(ik heb de eerste 2 toeren in dezelfde kleur gedaan, zodat de ketting van lossen niet echt opvalt)

Toer 3 t/m 29:
Ik heb steeds een aantal toeren met stokjes gehaakt en een aantal toeren met vasten. Dit wisselde ik een beetje af. De ene keer deed ik 3 toeren met stokjes en dan weer een toer vasten. De andere keer een toer stokjes, 2 toeren vasten en weer een toer stokjes. Kijk maar wat je zelf leuk vindt.

Toer 30:
De laatste toer heb ik stokjes gedaan in dezelfde kleur als toer 1 en 2 (paars), zodat de sjaal hetzelfde begint en eindigt. Dat vond ik wel mooi.

Je kunt de sjaal zo breed maken als je zelf wilt. Van de 30 toeren heb ik 16 toeren met stokjes gehaakt.

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou van de kleurtjes ! Wijze colsjaal en leuk dat er een tutorial bijhoort ! Delen = vermenigvuldigen :D